Przejdź do treści Przejdź do nagłówka Przejdż do stopki
Karty

Karty debetowe

Karty debetowe

Karta debetowa jest instrumentem płatniczym, przy użyciu którego można dysponować środkami na rachunku w kraju i za granicą.

Jak zastrzec kartę?

W przypadku utraty karty lub zagubienia należy niezwłocznie zgłosić ten fakt pod całodobowym numerem telefonu:

  • + 800 888 888 – Call Center SGB
  • +48 61 647 28 46 – Call Center SGB z zagranicy
  • +48 828 828 828 – w Krajowym Systemie Zastrzegania

Szczegółowe informacje na temat funkcjonowania systemu zastrzegania:

Dostęp do środków na rachunku przez całą dobę.

Międzynarodowy zasięg.

Płatności za towary i usługi.

Bezprowizyjna wypłata gotówki w bankomatach SGB i BPS.

Możliwość dokonywania płatności przez Internet.

Bezpieczeństwo – transakcje potwierdzane numerem PIN.

Usługa 3D-Secure – dodatkowe zabezpieczenie przy płatności w Internecie.

Możliwość podejmowania gotówki z kasy w punkcie handlowo-usługowym (usługa Cashback)

Zamów kartę w aplikacji lub bankowości internetowej

Teraz z każdego miejsca możesz zamówić kartę debetową – wystarczy smartfon z aplikacją SGB Mobile!

Kartę zamówisz też w bankowości internetowej SGB24.

To proste:

  • Zamów wybraną kartę w aplikacji lub bankowości internetowej SGB24.
  • Dodaj ją do portfela cyfrowego Google Pay lub Apple Pay.
  • Płać mobilnie, nie czekaj na plastik!

Karta działa po maksymalnie 1 godzinie od zamówienia.

Szczegółowe warunki znajdziesz w zakładce „Taryfa prowizji i opłat

Co to jest wielowalutowość

Teraz możesz połączyć swoją kartę debetową z kontami walutowymi.

W dowolnym momencie przypinaj swoją kartę (wydaną do konta w PLN) do swoich kont walutowych (EUR, USD, GBP). Możesz to zrobić w aplikacji SGB Mobile lub w naszym oddziale.

Korzyści

  • Masz jedną kartę do konta osobistego w PLN i kont walutowych (EUR, USD, GBP). Płacisz nią zarówno w Polsce, jak i za granicą – w sklepach i w internecie.
  • Masz jedna kartę, więc jeden PIN do zapamiętania. Dodaj ją do portfela mobilnego i płać zbliżeniowo bez PIN-u.
  • Płacisz bez kosztów przewalutowania. Jeśli powiążesz kartę z kontem walutowym, na którym masz pieniądze, transakcje w tej walucie będą rozliczane z tego konta bez dodatkowych kosztów.
  • W aplikacji SGB Mobile i w bankowości internetowej łatwo sprawdzisz swoje wydatki.

Jak płacić za granicą i w internecie bez prowizji

Połącz kartę ze swoim kontem walutowym.

Zrobisz to w swojej aplikacji SGB Mobile w szczegółach karty.

Zasil konto walutowe kwotą, jakiej potrzebujesz

Skorzystaj z Kantoru SGB.
Jeśli na koncie walutowym zabraknie Ci pieniędzy, całą kwotę pobierzemy z konta osobistego w PLN wraz z prowizją za przewalutowanie. Dla kart Visa pobierzemy prowizję za przewalutowanie, a dla kart Mastercard zastosujemy kursy przewalutowania.

Sprawdź limity

Zrobisz to szybko w aplikacji mobilnej.

Nie przepłacaj! Na co uważać podczas transakcji za granicą – DCC i Surcharge

Zachowaj czujność podczas wpłat, wypłat czy płatności kartą.

Zwróć uwagę na pozabankową usługę DCC (Dynamic Currency Conversion), czyli automatyczne przewalutowanie. Pozwala wybrać walutę transakcji podczas płacenia kartą w terminalach lub wypłacania gotówki z bankomatu. Dzięki DCC wiesz dokładnie, ile zapłacisz – również w innej walucie niż waluta kraju, w którym akurat jesteś. To, czy zdecydujesz się na DCC, jest wyłącznie Twoją decyzją. Pamiętaj jednak, że wiąże się to z przewalutowaniem i jest droższe (zwykle pobierana jest opłata obliczana według wyższego kursu). Natomiast jeśli zdecydujesz się zapłacić w złotówkach, Twój rachunek zostanie obciążony podwójnym przewalutowaniem.

Jeśli chcesz, aby transakcja była rozliczona na koncie w walucie EUR, USD lub GBP, zrezygnuj z DCC i wybierz płatność w walucie lokalnej. Dzięki temu transakcja zostanie zaksięgowana bezpośrednio na właściwym koncie walutowym.

Jeśli płacisz kartą w terminalu, nie korzystaj z funkcji DCC.

Warto zwrócić uwagę na Surcharge, czyli opłatę za wypłatę gotówki z bankomatu, którą mogą pobierać operatorzy bankomatów. Jest doliczana do kwoty transakcji. Pamiętaj, że nie mamy wpływu na to, jaką kwotę może pobrać od Ciebie właściciel bankomatu lub terminala. Jeśli wypłacasz gotówkę za granicą, zwróć szczególną uwagę na komunikaty wyświetlane na ekranie urządzenia. Pamiętaj, by w bankomacie zawsze wybierać lokalną walutę.

3D Secure

Bezpieczne płatności w internecie z usługą 3D Secure

Co to jest usługa 3D Secure?

Usługa 3D Secure to dodatkowe, darmowe zabezpieczenie płatności kartą w internecie.

Jak działa usługa 3D Secure?

Jeśli płacisz kartą płatniczą w sklepie internetowym, który obsługuje 3D Secure, wymagane może być dodatkowe potwierdzenie transakcji.

Zakupy kartą w internecie z usługą 3D Secure potwierdzisz na dwa sposoby. Poznaj i wybierz najwygodniejszy dla siebie:

  • w aplikacji mobilnej SGB Mobile,
  • poprzez udzielenie odpowiedzi na pytanie weryfikacyjne oraz podanie hasła 3D Secure (jednorazowego kodu SMS), które otrzymasz na numer telefonu komórkowego podany przez Ciebie do kontaktu w Twoim Banku.

Odpowiedź na pytanie weryfikacyjne ustalisz w placówce Twojego Banku lub poprzez bezpłatną infolinię pod numerem 800 888 888 lub 61 647 28 46 (z zagranicy; opłata za połączenie zgodna z taryfą operatora). Infolinia dostępna jest przez całą dobę we wszystkie dni tygodnia.

Wpisując odpowiedź na pytanie weryfikacyjne pamiętaj, że musi być zgodna z tym co zostało podane w Banku lub na Infolinii. Koniecznie zachowaj odpowiednią wielkość liter i prawidłowo wpisz wszystkie znaki polskie i specjalne.

Pamiętaj, że jeśli żadna ze wskazanych metod potwierdzania transakcji nie została przez Ciebie wybrana, nie zapłacisz kartą w internecie z użyciem metody 3D Secure.

Aktywacja usługi 3D Secure

Usługa jest automatycznie włączana przy aktywacji karty.

Jak przebiega transakcja z usługą 3D Secure?

  • Wejdź na stronę sklepu obsługującego płatności 3D Secure – oznaczoną symbolami poniżej:

  • Wybierz płatność kartą i podaj jej dane:

  1. Numer karty
  2. Imię i Nazwisko
  3. Datę ważności
  4. Kod CVV2/CVC2, który znajdziesz na odwrocie karty, obok paska do podpisu
  • Sprawdź poprawność danych

  • Potwierdź hasłem 3D Secure

Płatności kartą w internecie możesz potwierdzić w aplikacji mobilnej SGB Mobile lub poprzez udzielenie odpowiedzi na pytanie weryfikacyjne i podanie hasła 3D Secure (kodu SMS).

Pamiętaj, że nie zawsze płatności kartą w sklepach internetowych będą wymagały dodatkowej weryfikacji w usłudze 3D Secure – zależy to od sklepu internetowego.

Zablokowanie usługi 3D Secure

Jeśli 3 razy podasz błędną odpowiedź na pytanie weryfikacyjne lub błędne hasło 3D Secure, usługa zostanie zablokowana do końca dnia. Automatycznie o godzinie 00:00 dnia następnego usługa zostanie odblokowana i kolejne płatności będą możliwe.

Jak odblokować usługę 3D Secure?

Jeśli nie udaje Ci się zapłacić kartą w sklepach internetowych, które obsługują usługę 3D Secure, skontaktuj się z nami. Zadzwoń pod bezpłatną infolinię 800 888 888 lub pod numer 61 647 28 46 (z zagranicy; opłata za połączenie zgodna z taryfą operatora). Infolinia dostępna jest przez całą dobę we wszystkie dni tygodnia.

Dowiedz się więcej:

Pytania i odpowiedzi dot. płatności kartą z usługą 3D Secure. 

Zgłoś utratę karty

Zgłoś utratę dokumentu

Zapytaj o ofertę

Kursy walut

Tabela kursów walut dla dewiz nr:177/D/2025, obowiązująca w dniu 2025-09-12, godzina: 15:50
EUR flag
EUR
KUPNO
4.0658 PLN
Sprzedaż: 4.4499 pln
GBP flag
GBP
KUPNO
4.7028 PLN
Sprzedaż: 5.1476 pln
USD flag
USD
KUPNO
3.4728 PLN
Sprzedaż: 3.8009 pln